همین حالا شروع کنید

پس از مشاهده ویدیو بالا، شما به اهمیت و آینده تجارت الکترونیک پی بردید. حالا باید به صورت تخصصی آموزش ببینید تا هوشمندانه و با قدرت وارد این حوزه شوید که بدین منظور روی دکمه سبز رنگ کلیک کرده و به مرحله بعد بروید. در غیر این صورت برای ساخت و شروع تجارت الکترونیک خود روی ما حساب کنید و با زدن دکمه زرد رنگ به صفحه خدمات بیشتر بروید.

تجارت الکترونیک چیست؟

«Ecommerce» یا «تجارت الکترونیک» به تجارت کالا و خدمات در اینترنت گفته می شود. این مرکز شهر شلوغ شما یا مغازه شما است که در بزرگراه اینترنتی به صفر و یک تبدیل شده است. تخمین زده می شود که 2.14 میلیارد نفر در سراسر جهان کالاها و خدمات را به صورت آنلاین خریداری می کنند.

تجارت الکترونیک یکی از راه هایی است که مردم برای خرید و فروش کالاها در خرده فروشی و یا عمده فروشی از آن استفاده می کنند. برخی از شرکت ها محصولات را فقط به صورت آنلاین می فروشند، در حالی که سایر فروشندگان از تجارت الکترونیک به عنوان بخشی از یک استراتژی گسترده تر استفاده می کنند که شامل فروشگاه های فیزیکی و سایر کانال های توزیع می شود. در هر صورت، تجارت الکترونیک به استارتاپ‌ها، کسب‌وکارهای کوچک و شرکت‌های بزرگ اجازه می‌دهد تا محصولات را در مقیاس بزرگتر بفروشند و به مشتریان در سراسر جهان دست یابند.

وب سایت تجارت الکترونیک چیست؟

وب سایت تجارت الکترونیک ویترین فروشگاه دیجیتال شما در اینترنت است. معامله بین خریدار و فروشنده را تسهیل می کند. این فضای مجازی است که در آن محصولات را به نمایش می گذارید و مشتریان آنلاین انتخاب می کنند. وب سایت شما به عنوان قفسه محصولات، کارکنان فروش و صندوق فروش کانال کسب و کار آنلاین شما عمل می کند.

کسب و کارها ممکن است در فروشگاهی مانند آمازون یا دیجیکالا یک فروشگاه با نام تجاری ایجاد کنند، یا سایت تجاری خود را در یک دامنه اختصاصی بسازند، یا همه این کارها را در یک رویکرد چند کانالی انجام دهند.

یک کسب و کارتجارت الکترونیک چگونه است؟

یک کسب و کار تجارت الکترونیک، شرکتی است که از فروش محصولات یا خدمات آنلاین درآمد ایجاد می کند. به عنوان مثال، یک شرکت تجارت الکترونیک ممکن است نرم افزار، پوشاک، لوازم خانگی یا خدمات طراحی وب بفروشد. شما می توانید یک تجارت الکترونیک را از یک وب سایت یا از طریق چندین کانال آنلاین مانند رسانه های اجتماعی و ایمیل راه اندازی کنید.

تجارت الکترونیک چگونه کار می کند؟

تجارت الکترونیک با اتصال خریداران و فروشندگان با استفاده از کانال های الکترونیکی مختلف کار می کند. به عنوان مثال، شما به یک کانال مانند وب سایت یا رسانه های اجتماعی نیاز دارید تا مشتریان بتوانند محصولات و خدماتی را برای خرید پیدا کنند. سپس یک پردازشگر پرداخت امکان مبادله کالا یا خدمات را فراهم می کند. هنگامی که تراکنش موفق شد، مشتری یک ایمیل یا پیامک تأیید و یک رسید قابل چاپ دریافت می کند.

اگر معامله برای کالا باشد، فروشنده اقلام را ارسال می کند و شماره پیگیری را از طریق ایمیل یا پیامک برای مشتری ارسال می کند. اگر تراکنش برای یک سرویس باشد، ارائه‌دهنده خدمات می‌تواند برای برنامه‌ریزی و تکمیل سرویس تماس بگیرد.

مراحل راه اندازی تجارت الکترونیک

مراحل شروع یک تجارت الکترونیک بسته به عواملی مانند آنچه می خواهید بفروشید می تواند متفاوت باشد. برای مثال، اگر در حال فروش خدمات هستید، دیگر نیازی به مدیریت موجودی یا تکمیل نیست. با این حال، اگر می خواهید محصولات را به صورت آنلاین بفروشید، موجودی و تکمیل احتمالاً نقش مهمی در عملیات شما ایفا می کند.

در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای شروع دنبال کنید:

  1. درباره ایده های کسب و کار تحقیق کنید
  2. اطمینان حاصل کنید که تقاضا برای محصولاتی که می خواهید بفروشید وجود دارد
  3. نحوه فروش و ارسال محصولات به مشتریان را تعیین کنید
  4. تامین کنندگان و تولیدکنندگان را بیابید
  5. انتخاب کنید از طریق کدام کانال آنلاین بفروشید (به عنوان مثال، فروشگاه وبسایت خودتان یا دیجیکالا)
  6. یک وب سایت یا ویترین فروشگاه آنلاین ایجاد کنید و محصولات را آپلود کنید
  7. یک پلن خوب برای استراتژی FullFillment ایجاد کنید
  8. جذب مشتری را با تبلیغات شروع کنید

انواع تجارت الکترونیک چیست؟

تجارت الکترونیک به همان اندازه که روش‌های مختلفی برای خرید از کانال‌های آنلاین وجود دارد، اشکال مختلف دارد. چند مدل کسب و کار رایج که دنیای تجارت الکترونیک را شکل می دهند عبارتند از:

B2C - کسب و کارها به مصرف کنندگان فردی (کاربران نهایی) می فروشند. رایج ترین مدل با تنوع بالا.

B2B - کسب و کارها به سایر مشاغل می فروشند. اغلب خریدار محصولات را مجددا به مصرف کننده می فروشد.

C2B - مصرف کنندگان به مشاغل می فروشند. کسب و کار C2B به مشتریان اجازه می دهد تا به شرکت های دیگر بفروشند.

C2C - مصرف کنندگان به مصرف کنندگان دیگر می فروشند. کسب و کارها بازارهای آنلاین ایجاد می کنند که مصرف کنندگان را به هم متصل می کند.

B2G - مشاغل به دولت ها یا سازمان های دولتی می فروشند.

C2G - مصرف کنندگان به دولت ها یا سازمان های دولتی می فروشند.

G2B - دولت ها یا سازمان های دولتی به مشاغل می فروشند.

G2C - دولت ها یا سازمان های دولتی به مصرف کنندگان می فروشند.

تجارت الکترونیک کجا و چگونه انجام می شود؟

خرید آنلاین هر روز تغییر می کند و تغییر می کند. مردم از رایانه، تلفن، تبلت و سایر دستگاه های خود خرید می کنند. آنها از وب سایت ها حمایت می کنند، از صفحات رسانه های اجتماعی بازدید می کنند و در کانال های مجازی پر رونق شرکت می کنند. در اینجا مروری بر سه روش متمایز انجام تجارت الکترونیک امروزی است.

تجارت موبایلی (M-Commerce)

تراکنش‌های آنلاینی که در دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شوند، به عنوان Mobile Commerce شناخته می‌شوند. با وجود دستگاه های قابل حمل در دست مصرف کنندگان در سراسر جهان، جای تعجب نیست که پیش بینی می شود موبایل کامرس بیش از 43 درصد از کل فروش تجارت الکترونیک خرده فروشی در سال 2023 را به خود اختصاص دهد (تقریباً دو درصد نسبت به سال 2022 افزایش یافته است). 

در حال حاضر بسیاری از افراد تحقیقات و خرید آنلاین خود را از طریق تلفن های خود انجام می دهند. این روند هیچ نشانه ای از کندی را نشان نمی دهد، بنابراین بهینه سازی فروشگاه آنلاین خود برای موبایل ضروری است.

تجارت الکترونیک سازمانی (Enterprise Ecommerce)

تجارت الکترونیک سازمانی خرید و فروش محصولات به شرکت ها یا سازمان های بزرگ است. اگر یک کسب و کار بزرگ انواع مختلفی از محصولات را بفروشد یا دارای چندین خط برند باشد و به فروش آنلاین تبدیل شود، در این صورت در تجارت الکترونیک شرکتی شرکت می کند.

تجارت الکترونیک رسانه های اجتماعی (Social Commerce)

رسانه‌های اجتماعی می‌توانند به شما در بازاریابی و تبلیغ فروشگاه‌های تجارت الکترونیک برای مخاطبان گسترده کمک کنند. همانطور که رسانه‌های اجتماعی شما را قادر می‌سازد با دوستان و خانواده ارتباط برقرار کنید، پتانسیل جذب مشتریان را نیز برای کسب و کار شما دارد. بازاریابی شبکه های اجتماعی که به خوبی انجام شد، مشتریان را در یک محیط غیررسمی درگیر می کند.

رسانه های اجتماعی می توانند به شما کمک کنند:

  • مشتریان جدید را جذب کنید
  • ایجاد آگاهی از برند
  • فروش آنلاین ایجاد کنید

مزایا و معایب تجارت الکترونیک چیست؟

مانند هر روش فروش، تجارت الکترونیک می تواند جنبه های مثبت و منفی داشته باشد. آیا تجارت الکترونیک برای شما مناسب است؟ این به اهداف کسب و کار شما، مخاطبان مورد نظر شما و سایر عوامل بستگی دارد. در اینجا برخی از ملاحظات وجود دارد.

مزایای تجارت الکترونیک

انجام فروش آنلاین دارای مزایای قابل توجهی است. از جمله مزایای برتر، تجارت الکترونیک:

  • به سرعت در حال رشد است
  • دامنه بازاریابی جهانی را ارائه می دهد
  • سهولت سفارش آنلاین محصولات را فراهم می کند
  • به طور کلی هزینه های عملیاتی کمتری را شامل می شود
  • دسترسی مستقیم به مصرف کننده را می دهد

همه این نکات انگیزه های قوی برای شروع یک تجارت الکترونیکی را ارائه می دهند. بیایید هر کدام را با جزئیات بررسی کنیم.

رشد سریع

در سال 2021، مشاغل کوچک و متوسط ایالات متحده که در فروشگاه آمازون به فروش می‌رسند، بیش از 225 میلیون محصول صادر کردند و فروش بین‌المللی آن به 2 میلیارد دلار رسید. خریداران آمازون 3.9 میلیارد محصول، تقریباً 7500 کالا در دقیقه خریداری کردند.

دسترسی به بازاریابی جهانی

در گذشته، دسترسی یک کسب‌وکار به دلیل تعداد افرادی که می‌توانستند به صورت فیزیکی از درهای ورودی فروشگاه وارد شوند، محدود می‌شد. امروزه تجارت الکترونیک به شما این امکان را می دهد که به مشتریان در سراسر جهان دسترسی پیدا کنید. افزایش استفاده از اینترنت و رشد رسانه های اجتماعی، دستیابی به ترکیب جدیدی از مشتریان را برای صاحبان مشاغل تجارت الکترونیک آسان تر کرده است.

سهولت در سفارش محصولات

با انواع مختلف تجارت الکترونیک، مشتریان می‌توانند گزینه‌های مختلف را مرور و بررسی کنند و تنها با چند کلیک از هر جایی خرید کنند. وبسایت شما مرتب سازی و مقایسه محصولات بر اساس قیمت یا ویژگی ها را آسان می کند. نوآوری‌های پرداخت آنلاین مانند  درگاه های بانکی یا زرین پال روند پرداخت را ساده‌تر می‌کند.

هزینه های عملیاتی کمتر

ایجاد و نگهداری یک وب سایت نسبت به راه اندازی یک فروشگاه سنتی هزینه کمتری دارد. شما می توانید یک کانال تجارت الکترونیک را بدون اجاره فضای خرده فروشی، استخدام تیمی از کارمندان یا داشتن یک انبار بزرگ راه اندازی کنید.

همه این مزایا منجر به کاهش هزینه سربار می شود. شما نیازی به پرداخت اجاره یا نگرانی در مورد تعمیر و نگهداری ساختمان ندارید. پس از آنلاین شدن، فروشگاه شما 24 ساعت شبانه روز باز است— بدون نیاز به نظارت یا پرسنل مانند یک فروشگاه فیزیکی.

می توانید از ابزارها و خدمات ساخت وب سایت برای ایجاد سریع فروشگاه تجارت الکترونیک خود استفاده کنید، یا می توانید از ساختن وب سایت صرف نظر کنید و نام تجاری خود را در رسانه های اجتماعی یا فروشگاهی مانند دیجیکالا، با سلام یا آمازون راه اندازی کنید. بسیاری از مشاغل در کانال های آنلاین متعددی به فروش می پردازند.

دسترسی مستقیم به مصرف کننده

به دلیل وجود اینترنت، برندهای تجارت الکترونیک می توانند مستقیماً با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. برای جلب توجه مخاطبان خود نیازی به پرداخت هزینه برای یک بیلبورد غول پیکر یا کمپین تبلیغاتی تلویزیونی ندارید. می‌توانید برند و بازاریابی خود را متناسب با خواسته‌ها و نیازهای مشتری و با پیشنهادات ویژه و توصیه‌های شخصی‌شده محصول تنظیم کنید.

چالش های تجارت الکترونیک

  • محدودیت در تعامل چهره به چهره
  • مشکلات فنی
  • امنیت داده ها
  • چالش های حمل و نقل و انجام سفارشات در مقیاس بزرگ

بیایید هر یک از این موارد را بیشتر بررسی کنیم.

تعامل چهره به چهره محدود

تعامل چهره به چهره برای برخی از مشاغل و معاملات ضروری است. بسته به محصول، خدمات یا سبک فروش شما، ممکن است چالش برانگیز باشد که نیروی کامل شخصیت خود را در فضای آنلاین وارد کنید.

در حالی که هیچ راه حل جادویی وجود ندارد، نگه داشتن داستان برند خود در راس تمام کارهایی که انجام می دهید می تواند به شما در حفظ اصالت آنلاین کمک کند. از طرف دیگر، اگر ترجیح می دهید با مشتریان از طریق ایمیل یا تلفن ارتباط برقرار کنید، این می تواند یک مزیت بزرگ باشد!

مشکلات فنی

چالش‌های مرتبط با فناوری می‌تواند بر فروش تأثیر منفی بگذارد. همانطور که یک سکته در زنجیره تامین شما می تواند از تحویل به موقع محصولات جلوگیری کند، مشکلات اینترنت یا خرابی هارد دیسک می تواند باعث هزینه و زمان شما شود.

به یاد داشته باشید، برای هر مشکل فنی که ممکن است ایجاد شود، احتمالاً یک راه حل یا یک اقدام پیشگیرانه وجود دارد که می توانید انجام دهید. حتما از اطلاعات خود به طور مرتب نسخه پشتیبان تهیه کنید. استفاده از فروشگاهی مانند آمازون می تواند به کاهش این خطرات با یک زیرساخت فنی قابل اعتماد کمک کند.

نگرانی های امنیتی داده ها

مشتریان به نحوه ذخیره و اشتراک گذاری اطلاعات اهمیت می دهند. با ارائه جزئیات در مورد خط مشی رازداری خود، اعتماد مشتری را ایجاد کنید. انجام این کار شفافیت را نشان می دهد و به مشتریان اطمینان می دهد که از اطلاعات شناسایی شخصی آنها محافظت خواهید کرد.

آمازون چندین دهه برای ایجاد یک تجربه خرید مطمئن کار کرده است و کسب و کارهایی که در آمازون به فروش می پردازند از اعتماد طولانی مدت مشتری بهره مند می شوند. هنگامی که یک فروشگاه تجارت الکترونیک را در دامنه خود میزبانی می کنید، باید یک سرویس پردازش پرداخت امن پیدا کنید و اقدامات منطقی برای جلوگیری از به خطر انداختن داده های مشتری انجام دهید.

حمل و نقل و انجام در مقیاس بزرگ

هنگامی که تجارت الکترونیک را شروع می کنید، بسته بندی و ارسال سفارشات از گاراژ یا اتاق یدکی ممکن است آسان باشد. اما همانطور که تجارت شما رشد می کند، انجام سفارش به یک فرآیند بسیار وقت گیر تبدیل می شود. افزایش ناگهانی سفارش‌ها می‌تواند باعث شود که برای انجام سفارش‌ها تلاش کنید.

 

بیاموزید که چگونه خدمات انجام تجارت الکترونیک مناسب را برای رشد کسب و کار خود انتخاب کنید.

چه چیزی باعث موفقیت یک فروشگاه تجارت الکترونیک می شود؟

چند عنصر کلیدی در هر کسب و کار تجارت الکترونیک با عملکرد بالا وجود دارد. برای اینکه خود را برای موفقیت آماده کنید، قبل از هر چیز روی محصول و مخاطبان خود تمرکز کنید. همچنین پیام‌رسانی برند خود و تجربه کاربری فروشگاه خود را در نظر بگیرید. شما همچنین باید فرآیند تکمیل خود را در نظر بگیرید و از تحویل به موقع محصولات برای حداکثر رضایت مشتری اطمینان حاصل کنید. بیایید هر یک از این مؤلفه های حیاتی را با جزئیات بررسی کنیم.

محصولات عالی

محصولات با کیفیت و قابل اعتماد و خدمات تجارت الکترونیک در قلب برندهای آنلاین موفق قرار دارند. محصول شما باید یک نیاز یا چالش برآورده نشده مشتری را برطرف کند. همچنین باید آن را با قیمتی قانع کننده ارائه دهید.

کیفیت و قیمت محصول می تواند تجارت الکترونیکی شما را پیروز کند یا شکست دهد. تحقیقات بازار را انجام دهید تا متوجه شوید که رقبای شما چه نوع محصولاتی را می فروشند و همچنین ارزش بازار اقلام مشابه را دریابید.

داستان برند متقاعد کننده

برندهای منحصر به فرد برجسته هستند، اما شما به یک نام تجاری عالی بیشتر از یک محصول عالی نیاز دارد. برای جلب توجه مشتری، هدف و چشم انداز کسب و کار خود را توضیح دهید.

از خود بپرسید چرا کسب و کار شما باید وجود داشته باشد؟ محصولات شما چگونه زندگی مشتریان شما را بهتر می کنند؟ برندسازی شما باید پاسخ این سوالات را بیان کند.

زمانی را صرف فکر کردن در مورد ظاهر و احساس برند خود کنید. کاوش عمیق کنید و یک راه ساده و قدرتمند برای انتقال منشاء و ماموریت کسب و کار خود بیابید.

تمرکز بر مشتری

مخاطب ایده آل خود را برای کمک به جذب مشتریان وفادار و مشتاق تعریف کنید. می خواهید با محصولات به چه کسانی خدمات بدهید؟ تلاش های بازاریابی خود را بر این اساس هدایت کنید.

هنگامی که کسب و کار شما به قدرت رسید، با در نظر گرفتن اینکه چه کسی توسط داستان برند شما حرکت می کند، به حرکت خود ادامه دهید. به جای تعقیب خریدارانی که به چیزی که می فروشید نیازی ندارند، تلاش خود را بر روی مخاطبانی متمرکز کنید که از برند شما قدردانی کنند.

یک تجربه آنلاین روان

فروشگاه های آنلاین باید کاربر پسند باشند. زمانی که تجربه آنلاین یک فروشگاه به خوبی طراحی شده باشد، خرید بدون دردسر است. اگر مشتریان مجبور باشند از حلقه های زیادی عبور کنند، قبل از تکمیل تراکنش ها، سبد خرید را رها می کنند و فروش ممکن است آسیب ببیند.

فروشگاه‌های تجارت الکترونیک موفق با ساده‌سازی فرآیند تسویه‌حساب، تمرکز محصولات را حفظ می‌کنند. هر مرحله غیرضروری را حذف کنید، تجربه کاربری خود را بصری و ساده کنید و از درخشش مشتریان خوشحال لذت ببرید.

انجام به موقع سفارش

مشتریان سرعت و کارایی را می‌خواهند، مخصوصاً هنگام خرید آنلاین. مهم نیست چه چیزی را می فروشید، مشتریان می خواهند خریدها دست نخورده و به موقع تحویل داده شوند.

تحقق فرآیند رسیدن محصولات به مشتریان است. این می تواند شامل منبع یابی محصولات، ذخیره سازی و بسته بندی سفارشات، رسیدگی به بازگشت و حفظ ارتباط با مشتری باشد. فروشگاه‌های موفق تجارت الکترونیک توجه دقیقی به فرآیند انجام می‌دهند و مطمئن می‌شوند که محصول کافی برای انجام سفارشات خود، حتی در شلوغ‌ترین فصول سال، در اختیار دارند.

نیو ریپابلیک چگونه تجارت الکترونیک خود را با آمازون رشد داد

دی مورفی، یکی از بنیانگذاران برند مد نیو ریپابلیک، موفقیت خود را با آوردن نام تجاری خود به فروشگاه آمازون بنا کرد.

زمانی که ما در آمازون راه اندازی شدیم، انتظار داشتم که آمازون حدود 10 تا 20 درصد از کل تجارت ما باشد. در شش ماه اول، 50٪ بود. «فقط منفجر شد. و واقعاً طرز فکر من در مورد آینده کسب و کارمان را تغییر داد.»

این تیم از مدیران حساب آمازون نیز کمک گرفت. دی می افزاید: "من فکر نمی کنم اگر تیم آمازون ما نبود، به این سرعت به این نقطه می رسیدیم."

روندها و آمار تجارت الکترونیک

رشد تجارت الکترونیک

سه ماهه سوم سال 2022 شاهد بیش از 265 میلیارد دلار فروش تجارت الکترونیک خرده فروشی در ایالات متحده بود که رشد سه درصدی نسبت به سه ماهه دوم سال 2022 داشت.

فروش تعطیلات

در سال 2022، آمازون بزرگترین تعطیلات آخر هفته خرید خود را داشت. بین روز شکرگزاری و دوشنبه سایبری، خریداران در سراسر جهان بیش از 1 میلیارد دلار برای خرید از مشاغل کوچک ایالات متحده که آمازون را به عنوان راه حل تجارت الکترونیک انتخاب کرده اند، هزینه کردند.

آمار آمازون

در سال 2021، برندهای موجود در آمازون بیش از 25 درصد رشد فروش داشتند. در همین بازه زمانی بیش از 100000 برند جدید به آمازون در ایالات متحده پیوستند.

 

سوالات پر تکرار

تجارت الکترونیک چیست؟
تجارت الکترونیک روشی برای خرید و فروش کالا و خدمات آنلاین است. تعریف تجارت الکترونیک همچنین می تواند شامل تاکتیک هایی مانند بازاریابی وابسته باشد. می‌توانید از کانال‌های تجارت الکترونیک مانند وب‌سایت خود، یک وب‌سایت فروش معتبر مانند آمازون یا رسانه‌های اجتماعی برای افزایش فروش آنلاین استفاده کنید. برخی از کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک به صورت 100% دیجیتالی کار می‌کنند، در حالی که برخی دیگر از تجارت الکترونیک برای تکمیل فروشگاه‌های سنتی و افلاین یا رشد برند خود استفاده می‌کنند.
کسب و کار تجارت الکترونیک چیست؟
یک تجارت الکترونیک از روش های دیجیتال برای فروش محصولات و خدمات به مشتریان استفاده می کند. کسب و کارهای تجارت الکترونیک می توانند فقط آنلاین باشند یا حضور فیزیکی نیز داشته باشند. فروش آنلاین به مشتریان معمولاً نیاز به یک وب سایت یا فروشگاه دیجیتال دارد، به علاوه راهی برای پردازش پرداخت ها به صورت دیجیتال و ارسال سفارشات به مشتریان.
بازاریابی تجارت الکترونیک چیست؟
بازاریابی تجارت الکترونیک مجموعه ای از استراتژی هایی است که می توانید برای هدایت مشتریان به سمت محصولات و خدمات آنلاین موجود استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید از بازاریابی شبکه های اجتماعی برای جذب خریداران به یک فروشگاه آنلاین استفاده کنید. یا اگر از یک راه حل تجارت الکترونیک مانند آمازون استفاده می کنید، می توانید محصولات را با استفاده از تبلیغات لیست محصولات پولی (PLA) تبلیغ کنید. در این راهنمای تاکتیک های بازاریابی تجارت الکترونیک بیشتر بیاموزید.
مردم چه ساعتی بیشترین خرید اینترنتی را انجام می دهند؟
از نظر آماری، بیشترین افزایش خرید آنلاین در اوایل روزهای دوشنبه و پنجشنبه، بین ساعت 8 بعد از ظهر تا 21:00 رخ می دهد. افزایش فروش همچنین می تواند با فروش های فصلی و تعطیلات مانند روز پرایم همزمان باشد. روز شکرگزاری و دوشنبه سایبری در سال 2022 بزرگترین خرید آخر هفته بود، با مشتریانی که صدها میلیون محصول در سراسر جهان خریداری کردند و بیش از یک میلیارد دلار فروش برای مشاغل کوچک در ایالات متحده ایجاد کردند.
سالانه چند خرید اینترنتی انجام می شود؟
تخمین زده می شود که 2.14 میلیارد نفر در سراسر جهان کالاها و خدمات را به صورت آنلاین خریداری می کنند و فروش تجارت الکترونیک به طور پیوسته در حال رشد بوده است. برای چشم انداز، درصد خرده فروشی های آنلاین انجام شده در سال 2018 حدود 9.4 درصد بود. تا سال 2022، حدود 14.3 درصد از کل فروش خرده فروشی دیجیتال (منبع) بود. در سال 2021، فروشندگان آمریکایی در فروشگاه آمازون بیش از 3.9 میلیارد محصول را فروختند. این به طور متوسط 7500 در هر دقیقه است، با حدود 200000 دلار فروش به ازای هر فروشنده.
آیا تجارت الکترونیک همچنان در حال رشد است؟
بله، تجارت الکترونیک در سال 2020 شاهد افزایش 32 درصدی بود و انتظار می رود فروش آنلاین در سال 2023 از 6 تریلیون دلار در سراسر جهان فراتر رود که 22 درصد از کل فروش خرده فروشی را تشکیل می دهد (منبع). در سال 2021، بیش از 100000 برند آمریکایی به فروشگاه آمازون پیوستند و برندهای موجود شاهد رشد 25 درصدی فروش نسبت به سال قبل بودند.