چه چیزی یک فروشگاه تجارت الکترونیک را نسبت به فروشگاه دیگر برتری می دهد؟ این فقط قیمت های رقابتی یا محصولات ستاره ای نیست. قابل مشاهده بودن است، به ویژه در نتایج موتورهای جستجو. در حالی که جستجوی پولی و تبلیغاتی شایستگی های خود را دارد، اکثر شرکت ها ترافیک ارگانیک را هدف قرار می دهند – که بدون نیاز به هزینه تبلیغاتی است.
تحقیق کلمات کلیدی همان راز مخفی است.
با ابزارهای مناسب تحقیق کلمات کلیدی، می توانید عباراتی را که مشتریان بالقوه شما استفاده می کنند شناسایی کرده و از آنها در سراسر سایت خود برای افزایش دید استفاده کنید.
وقتی صحبت از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی می شود، بودجه بازاریابی سئو شما بر انتخاب تاثیر می گذارد. در حالی که ابزارهای رایگان یک نقطه شروع عالی هستند، کسانی که بودجه بیشتری دارند ممکن است ابزار پولی با قابلیت تحقیق کلمات کلیدی پیشرفته را انتخاب کنند. در اینجا 11 گزینه برای بررسی وجود دارد:
ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی:
Google Keyword Planner برای هر کسی که حساب Google Ads داشته باشد قابل دسترسی است. داده های مهمی مانند حجم جستجوی ماهانه برای کلمات کلیدی انتخابی شما همراه با عملکرد تاریخی آنها را ارائه می دهد. علاوه بر این، میتوانید از آن برای بررسی گزارشهای مطابقت عبارت استفاده کنید، که نشان میدهد چگونه ترتیب کلمات کلیدی شما بر رتبهبندی جستجو تأثیر میگذارد.
گوگل سرچ کنسول کلمات کلیدی را نشان می دهد که سایت شما را برای آنها رتبه بندی می کند، بک لینک های شما را لیست می کند و مشکلات فنی احتمالی را نشان می دهد. بر اساس این داده ها، می توانید سایت خود را برای بهبود رتبه بندی جستجو و اصلاحات لازم بهینه کنید.
Moz گزارشهایی با هضم آسان در مورد حجم جستجو، دشواری کلمات کلیدی و نرخ کلیک ارائه میدهد. برای هر ابزار در هر ماه 10 درخواست رایگان دریافت می کنید. در حالی که ممکن است این خواستههای شرکتهای بزرگتر را برآورده نکند، کسبوکارهای کوچک و بازرگانان فردی باید Moz را برای نیازهای تحقیقاتی کلمات کلیدی خود کافی بیابند.
Keyword Surfer که توسط Surfer SEO ایجاد شده است، مستقیماً در جستجوهای Google شما قرار می گیرد. یک عبارت را جستجو کنید و این اکستنشن هم حجم جستجوی فعلی و هم هزینه تخمینی هر کلیک را به شما نشان می دهد. آیا می خواهید یک وبلاگ یا مقاله بنویسید؟ می توانید از قابلیت های هوش مصنوعی این سرویس استفاده کنید.
با Question DB، شما به یک زاویه منحصر به فرد از تحقیق کلمات کلیدی خواهید رسید: و آن سوالاتی است که توسط کاربر پرسیده می شود. این ابزار فقط به گوگل و بینگ محدود نمی شود، بلکه سؤالات را از انجمن هایی مانند Reddit و Quora نیزبیرون می کشد. شما در هر جستجو تا 50 نتیجه را بدون هیچ هزینه ای دریافت می کنید.
AnswerThePublic به شما امکان می دهد پس از ایجاد حساب کاربری روزانه سه پرس و جو را به صورت رایگان اجرا کنید. با استفاده از دادههای تکمیل خودکار موتورهای جستجوی اصلی، ایدههای مرتبطی برای ایجاد محتوای وبلاگ قانعکننده ارائه میکند.
Ahrefs یک ابزار کاوشگر کلمات کلیدی را ارائه می دهد که در آن یک کلمه کلیدی را وارد کرده و پیشنهادات مرتبط را دریافت می کنید. اینها می توانند شامل کلمات کلیدی اضافی یا انواع کلمات کلیدی دم بلند باشند. برنامه های ماهانه Ahrefs از 99 تا 999 دلار متغیر است و اشتراک های سالانه مقداری مقرون به صرفه تر هستند.
Semrush دارای ویژگی های زیادی است که به شما کمک می کند کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید. یکی از ویژگی های برجسته ابزار جادوی کلمه کلیدی است – کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید و نمای جامعی از معیارهایی مانند هدف کاربر، دشواری کلمه کلیدی و موارد دیگر دریافت کنید. برنامه های Semrush از 120 تا 450 دلار در ماه متغیر است.
Long Tail Pro در کلمات کلیدی دم بلند تخصص دارد و نتایج جستجوی خاص اما با کیفیت بالا را هدف قرار می دهد. این پلتفرم ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل بک لینک، تجزیه و تحلیل SERP و ردیابی رتبه کلمات کلیدی ارائه می دهد. اشتراک سالانه از 297 دلار شروع می شود و تا 1177 دلار افزایش می یابد.
با Surfer SEO، جستجوی کلمات کلیدی مقرون به صرفه را با شروع فقط 49 دلار در ماه دریافت می کنید. این پلتفرم «خوشههای موضوعی» را از کلمات کلیدی انتخابی شما برای الهام بخشیدن به مقالات شما تولید میکند. یک ویرایشگر محتوای داخلی به شما کمک می کند تا پست هایی را ایجاد کنید که با این کلمات کلیدی توصیه شده و عناوین بخش مطابقت داشته باشند.
SEO Powersuite یک ابزار سئو همه کاره است که شامل تحقیق کلمات کلیدی، تاریخچه بک لینک، ممیزی سئو در سراسر سایت و موارد دیگر می شود. می توانید از آن برای بهینه سازی چندین جنبه از سایت خود و حتی تولید گزارش های سفارشی استفاده کنید. برنامه های SEO Powersuite از 299 دلار در سال شروع می شود.
ابزار تحقیق کلمه کلیدی نوعی نرم افزار آنلاین است که لیستی از عبارات و کلمات را بر اساس پرس و جوهایی که افراد در موتورهای جستجو مانند گوگل و آمازون تایپ می کنند تولید می کند. شما می توانید این کلمات کلیدی را در صفحه اصلی، صفحه درباره ما، لیست محصولات و سایر زمینه ها بگنجانید، بنابراین سایت تجارت الکترونیک شما شانس بیشتری برای رتبه بندی بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) دارد.
تحقیق کلمات کلیدی بخشی از یک تاکتیک گسترده تر بازاریابی تجارت الکترونیک به نام سئو یا بهینه سازی موتور جستجو است. اگرچه اجرای آن به زمان و تلاش نیاز دارد، اما بازگشت سرمایه (ROI) آن اغلب از تبلیغات پولی پیشی میگیرد. به این ترتیب، تجار آنلاین بیشتر و بیشتری برای بهینه سازی محتوای وب سایت خود و دریافت ترافیک ارگانیک بیشتر، به ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی روی می آورند.
ابزار پیشنهاد کلمه کلیدی برای پیشنهاد کلمات کلیدی اضافی برای سایت شما طراحی شده است. شما با وارد کردن یک کلمه کلیدی – یک کلمه یا عبارت کوتاه شروع می کنید. سپس منتظر میمانید تا ابزار کلمات کلیدی مرتبط را تولید کند، که ممکن است شامل عبارات طولانیتر و خاص نیز باشد که به آنها کلمات کلیدی دم بلند گفته میشود. این پیشنهادات را با اینسایت (insights) سایر ابزارهای سئو جفت(Pair) کنید و راه های مختلفی برای افزایش ترافیک وب سایت خود دارید.
دو نوع ابزار تحقیق کلمه کلیدی وجود دارد: ابزار تحقیق رایگان و ابزار تحقیق پولی.
ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی اینسایت های (insights) اساسی را بدون هزینه ارائه می دهند. اگرچه تعداد عباراتی را که می توانید تحقیق کنید محدود می کنند، اما هنوز ارزشمند هستند. به عنوان مثال، Google Trends حجم جستجوی ماهانه را نشان می دهد و کلمات کلیدی مرتبطی را پیشنهاد می کند که می توانند ترافیک فروشگاه شما را افزایش دهند.
در مقابل، ابزارهای پولی مانند Ahrefs ویژگی های جامع تری را با پرداخت هزینه ارائه می دهند. شما یک عبارت را در کادر جستجو وارد میکنید و فهرست گستردهای از پیشنهادات کلیدواژه مرتبط را دریافت میکنید. این سطح از اتوماسیون و جزئیات معمولاً با ابزارهای رایگان در دسترس نیست و گزینه پولی را به انتخاب مؤثرتری برای کار عمیق سئو تبدیل می کند.
یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی با کیفیت بالا ویژگی های ضروری را ارائه می دهد که به نفع وب سایت یا پلت فرم تجارت الکترونیک شما است. در اینجا ملاحظاتی وجود دارد که باید هنگام ارزیابی گزینه های مختلف برای کسب و کار خود رعایت کنید:
تصور کنید یک فروشگاه اینترنتی مبلمان دارید و می خواهید دید آنلاین آن را بهبود ببخشید. استراتژی سئوی تجارت الکترونیک شما ممکن است شامل رتبه بندی صفحات اطلاعاتی در مورد صندلی های اداری باشد. با استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی، می توانید ببینید که چند نفر در هر ماه برای «صندلی اداری» جستجو می کنند و وب سایت های برتر برای آن عبارت رتبه بندی می شوند.
سپس میتوانید از ابزار کلیدواژه(KeyWord Tool) برای یافتن ایدههای محتوایی مرتبط با این موضوع، مانند «مبلمان اداری سازگار با محیط زیست»، «میز اداری سبک» و «صندلیهای اداری برای کمردرد» استفاده کنید. گنجاندن این شرایط در صفحات شما می تواند آنها را برای بازدیدکنندگان ارزشمندتر کند و فروش فروشگاه شما را افزایش دهد.
ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به شما نشان می دهد که مردم در کشورهای مختلف به دنبال چه چیزی هستند. اگر در سطح جهانی می فروشید مفید است. شما می توانید استراتژی سئوی خود را به گونه ای تنظیم کنید که آن شرایط خاص منطقه ای را هدف قرار دهید.
فرض کنید در ایالات متحده ترکیبات چای ارگانیک می فروشید و می خواهید جهانی شوید. با ابزار کلمات کلیدی، می توانید کلمات مختلفی را که مردم در کشورهای مختلف برای جستجوی مورد شما استفاده می کنند، شناسایی کنید. به عنوان مثال، در بریتانیا، مردم بیشتر به دنبال «دمنوش های گیاهی» هستند تا «ترکیبات چای ارگانیک». شما می خواهید از این عبارت در صفحات فرودی که برای مخاطبان بریتانیا ایجاد می کنید استفاده کنید.
تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی به شما کمک می کند کلمات کلیدی را پیدا کنید که رقبای شما استفاده می کنند اما شما این کار را نمی کنید. شما آدرس های وب سایت رقبای خود را در ابزار وارد می کنید. سپس ایدههای کلیدواژهای را فهرست میکند که برای آنها ترافیک ایجاد میکند اما برای شما نه. به عنوان مثال، اگر شما دمنوش های گیاهی می فروشید، رقیب اصلی شما ممکن است رتبه بالایی برای “چای های بدون کافئین” داشته باشد، کلمه کلیدی که شما نادیده گرفته اید. از ابزارهای کلیدواژه برای شناسایی چنین شکاف ها و بهبود دید در SERP ها استفاده کنید.
بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به شما این امکان را می دهد که کلمات کلیدی را بر اساس سطح رقابت یا «سختی کلمه کلیدی» مرتب کنید. حجم جستجوی بالا به این معنی است که یک کلمه کلیدی می تواند ترافیک زیادی را به همراه داشته باشد، اما همچنین به معنای رقابت بیشتر است. شما می خواهید این را بدانید تا نبردهای خود را عاقلانه انتخاب کنید. با انتخاب کلمات کلیدی سادهتر و نزدیک به برندتان شروع کنید. این به شما کمک می کند تا به تدریج اعتبار وب سایت خود را افزایش دهید. بعداً میتوانید آن کلمات کلیدی سختتر و پربازدید را هدف بگیرید.
دیده شدن در موتورهای جستجو تصادفی نیست – این یک حرکت استراتژیک است. انتخاب شما در ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، لحن عملکرد سئوی شما را تعیین می کند و در نهایت بر روی نتیجه شما تأثیر می گذارد. بنابراین، چه با یک ابزار رایگان شروع کنید یا به یک پلتفرم پولی ارتقا پیدا کنید، به یاد داشته باشید: این فقط در مورد کلمات کلیدی نیست، بلکه در مورد درک رفتار جستجوی مخاطبان برای برنده شدن در SERP است.